
קשר בין פיתול בחלקו הדיסאלי של הקרוטיס ל-clustered headaches?
שלום רב,
אני בת 55, סובלת מאד כבר כ-27 שנים מ- Clustered Headaches שאף הוגדרו ככרוניים.
בשבוע שעבר בוצעה לי בדיקת דופלר קרוטיס וקיבלתי בתשובה את האבחנה: בצד ימין (הצד של כאבי הראש):
עורק משותף עד ההתפצלות - הודגמה היצרות עד 25% ע"י פלאק פיברוטי, בחלקו הדיסטאלי של העורק, ללא הפרעה המודינמית.
מוצא העורק הפנימי - הודגמה היצרות עד 25% ע"י פלאק פיברוטי, ללא הפרעה המודינמית.
כמו כן הודגם פיתול בחלקו הדיסטאלי של העורק, הודגמה הפרעה בזרימה באזור הפיתול.
מוצא העורק החיצוני - תקין. ללא הפרעה המודינמית.
העורק הבין חוליתי - כיוון וזרימה תקינים.
עורק התת ברחי - זרימה תקינה.
בצד שמאל - הכל אותו דבר פרט לשורה שמדברת על הפיתול. כלומר - הפיתול אובן רק בצד ימין.
מה המשמעות של זה? האם יכול להיות שיש קשר בין זה לבין הכאבים הנוראיים שאני סובלת מהם כבר כל כך הרבה שנים? ואם כן - האם אפשר לטפל בזה? ובכלל: האם צריך/אפשר לטפל בתופעה הזו?
תודה מראש על התשובה :)
NULL

