top of page

קומדין

מזה כשנה אני מקבל קומדין{16.5}מג בשבוע לאחר תסחיף ראות שעברתי.גיסי הגיע מחו"ל עם גרעיני צי"ה שיש בהם אומגה 3 והמליץ לי לקחת 2 כפיות כל יום מכיוון שיש בהם תכונות של נוגדי חימצון ועוד הרבה מרכיבים שטובים לגוף.בגלל השימוש בקומדין ובצי"ה יש אומגה 3 יש בעיה??
אודה לך על קבלת תשובה.גדעון

NULL

dr_koren.jpg

296 שאלות גולשים בנושא: קומדין

חפש בשאלות

שלום רב,
בעלי סובל מטרשת עורקים, עבר ניתוח עקב חסימת עורק ראשי במפשעה עם החדרת צינור. בנוסף 2 סטנדים בלב.
משה כשבועיים הוא מאושפז בב"יח לאחר שאובחנה חסימה מלאה בעורק צוואר ימיני ובשמאלי 50%. לאחר התלבטות הרופאים הוחלט שניתוח מהווה סכנת חיים והוחלט להתחיל טיפול בקומדין.
שאלותיי:
1. האם לא ניתן לבצע ניתוח
כאשר החסימה מלאה?
2. האם המצב מסוכן?
אודה לתשובתכם במייל חוזר.

שלום ליאת,
חסימה מלאה עדיפה על הצרות קשה.אין צורך בניתוח קרוטיס חסום ולמעשה לא ניתן לנתח קרוטיס חסום.אינני חושב שיש צורך בקומדין אלא רק אספירין פעם ביום. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום רב,
לפני עשר שנים עברתי אירוע DVT ברגל ימין(בגיל 17)ולאחר בירור רפואי הסתבר כי היני הטרוזוגוטית לפקטור 5.מאז ועד היום אני חובשת גרב אלסטית ונוטלת קומדין וחומצה פולית באופן קבוע.עד היום נותרה לי בצקת גדולה ברגל ויש הפרשים בין הרגלים.
האם הטיפול במכשיר הלימפה פרס המוצג בתוכנית יכול להיות רלוונטי לגבי ואם כן, היכן לפנות כדי לקבל את הטיפול באמצעות המכשיר.
תודה יעל.

שלום יעל,
בהחלט ניתן לשפר את מצב הרגל באמצעות מכשיר הלימפפרס. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום
האם אפשר להציל אדם מבוגר מאד(בן 85) מעיורון עקב סתימת עורק ראשי של העין (העין היחידה שעדיין רואה 10%).יש לו לחץ תת עיני וגלאוקומה עקב בעיות כלי דם. הוא לוקח קומדין. האם טיפולי ליזר יכולים לשפר את המצב?
בברכה
סילביה

שלום סגל סילביה,
אנא הפני שאלתך לרופא עינים.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום
שמי שולמית בת 47 אחרי שתי לידות,טיפול בקומדין 3-4 שנים עקב בעיה של קרישת דם.
עם הזמן נוצר קריש דם ברגל שמאל מעל הקרסול,כעת באותו מקום קימת גם בצקת
מה אתה ממליץ?
תודה שולמית.....

שלום שולמית,
בשלב הראשון לאחר פקקת תמיד תופיע בצקת.ממליץ שימוש קבוע בגרב אלסטית והליכה מרובה. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

אני סובל מפרפור פרוזדררים ומזריק לעצמי מדי יום קלקסן 2כפול 40מלגרם בהנחיית פרופ תירצה פוקס כיסירבתי קומדין.עברו 3חודשים.כמה זמן מותרלהזריק? בתודה יעקב

שלום goldenberg iacov,
אין הגבלה במשך הטיפול בקלקסן.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

ד"ר קורן שלום,
אני בת 33 . בגיל 31 התגלתה אצלי נטייה לקרישיות יתר (protrombin 20210 )בעקבות תסמונת Budd-chiari בכבד.לפני כן הייתי בריאה לחלוטין.
עברתי אנגיוגרפיה והחדרה של stant בניתוח Tips . מאז אני נוטלת קומדין במינון של 9 מ"ג. מצבי תקין למעט בצקות בדרגה נמוכה- בינונית בכפות הרגליים, בעיקר כשמזג האוויר חם. זה מפריע לי מבחינה אסטית. רופאיי המליצו על טיפול בכדורים משתנים, אבל אני לא מעוניינת ליטול תרופות נוספות מעבר לקומדין.
האם ניתן לטפל בזה אצלך במרפאה או בכלל ?
תודה ויום טוב

שלום לי,
ממליץ לבצע בדיקת דופלקס לורידים על מנת לזהות הפרעה בניקוז הורידי שגורמת לבצקות.לאחר הבדיקה עליך להבדק על ידי כירורג כלי דם. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום, אבא שלי עבר שבץ קל ביום שני ואחרי צילום של סיטי נראתה היצרות של שישים אחוז בקרוטיד השמאלי, כירורג כלי דם אמר שזה לא מצב לניתוח והמליץ על טיפול בקומדין. אבא שלי שמע על התופעות לוואי והחליט שהוא לא רוצה את הטיפול, כרגע הוא מטופל בפלאוויקס. השאלה שלי היא האם זה נכון לא לקבל את הטיפול בקומדין, מה הסיכון, ואם יש אלטרנטיבות
תודה על תשובתך

שלום nth,
חיבים לטפל במדללי דם .אין הוכחה שקומדין עוזר.פלאוויקס בהחלט תרופה מצוינת.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

האם יש קשר בין הרגשת נימול בקצות האצבעות וכאבים במפרק היד לקרשיות דם. עם טיפול בקומדין.

שלום לבנה פולד,
קרישי דם קטנים דיסטליים יכולים להיות הקשר בין התלונות לקרישיות יתר.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

חברה קרובה שלי עברה תסחיף של קריש דם לריאה. כששוחררה מבית החולים בנוסף לתרופות נאמר לה גם שמעתה היא מוגבלת באכילת דברים מסוימים כגון ירקות, ברצוני לדעת מה הקשר.

שלום כהן פנינה,
חברתך החלה טיפול בקומדין.אנשים אשר נוטלים קומדין לא יכולים לאכול ירקות ירוקים מכיוון שהם משפעים על רמות הINR שלפיו מאזנים את מינון התרופה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום, ד"ר.
לפני כשנתיים, עברתי ניתוח מוח, בעקבותיו נוצרו לי קרישי דם ברגליים, והוחלט על טיפול במדללי דם.
שנה וחצי אח"כ, לאחר בדיקות דם ובדיקות גנטיות, לא נמצא גורם או עדות לקרישי הדם (פרט לקריש דם מוצק ברגל ימין), ולכן הופסק הטיפול בקומדין. חצי שנה אח"כ (היום) התחילה לכאוב לי רגל שמאל, ולאחר בדיקת דופלקס התגלה קריש דם חדש. אני מנסה להבין למה. הרי כל הבדיקות הגנטיות לא העלו דבר, והכל היה בסדר חצי שנה... אז איך?

שלום דודי,
ממליץ לחזור על בדיקת הדופלקס.יתכן ונתנו פרוש לא נכון לדופלקס ובכלל מדובר בקריש דם ישן.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

לזימון תור ניתן ליצור קשר עם מירית מנהלת מרפאות מדיקורן בטלפון 054-9430008

לקביעת תור 24/7 ניתן להתקשר 053-9956682

medica מרכזים רפואיים - רמת החייל

רח' הברזל 28, רמת החייל, ת"א.

טלפון לזימון תורים - 2147*

מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר
רחוב החושלים 8 הרצליה פיתוח. קומה 2

09-9592520 / 09-9592555

האתר אינו מהווה תחליף להתייעצות ישירה עם מומחה כלי דם / ורידים ואינו מהווה טיפול מכל סוג שהוא

bottom of page