top of page

14 שאלות גולשים בנושא: כלי דם ברגלים

אני בן 43 עברתי צינטור בלב לפני כחודש בצינטור הוכנס סטנד בעורק ימני.
כיום אני מרגי שצויין נוסע בעופניים מספר פעמים בשבוע והכאבים שהיו בחזה חלפו.
יש לי כאבי טופת ברגליים בזמן מנוחה יד כדי כך שאני בסוף שבוע רק מחקה לחזור לעבודה.
נ.ב. בגיל 20 היו לי כעבים עזים ברגליים עד כדי אשפוז ואי יכולת עמידה,
עז טופלתי ע"י רפואה סינית.והכל חלף

שלום ירון יורה,
מחלת כלי דם בעורקי הלב מלווה ב40% במחלת כלי דם ברגלים.ממליץ להבדק על ידי כירורג כלי דם . אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

לדר' קורן שלום
אבא שלי לאחר ניתוח קרוטיס (כ שבוע) יש לו גם בעיות של חסימת כלי דם ברגלים והוא מיועד לניתוח אך הוא חולה מאוד מורכב אני שואל אם ניתןח מעקפים ברגלים נעשה גם בהרדמה חלקית / מקומית
אודה לתשובתך

שלום שי לזר,
ניתוח מעקפים יכל להתבצע למעשה בכל סוג הרדמה .לאחר ביצוע הצינטור לרגלים מחליטים על סוג הניתוח וסוג ההרדמה.ההחלטות בשיתוף עם הקרדיולוגים.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום רב!
אבי סובל כבר זמן רב מכאבים ברגל ימין בזמן הליכה קצרה מאד המחייבת אותו לנוח במיידי. ואח"כ זה קצת נרגע והוא ממשיך.
הוא עבר בדיקת צינטור וקבעו שיש לו כמה חסימות אבל בגלל גילו ומצבו הבריאותי לא מומלץ לטפל בניתוח אלא רק אם יחמיר המצב.
שמעתי שיש מכשירים (שרוולי כיווץ) הניתנים לשימוש ומקלים את המצב אך רק לבעיות וורידים.
האם יש משהו לעזור בבעיות עורקים??
בתודה מראש ובברכה אריה!

שלום אוסלנדר אריה,
הטיפול הקל והמוצלח ביותר לחסימות כלי דם הינו הליכה מרובה עם כאבים.במצב זה הגוף מייצר מערכת כלי דם חלופית.כמו כן יש שרוולי לחץ העוזרים רק במנוחה . אשמח לראותכם במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

האם בעיית ורידים ועורקים חמורה יכולה לגרום להתקפי לב,שבץ מוחי או למחלות אחרות?

שלום רחל,
אנשים הסובלים מחסימות כלי דם ברגלים סובלים גם ממחלות כלי דם במח ומחלות כלי דם בעורקי הלב.אין קשר בין מחלות ורידים ברגלים לבין מחלות כלי דם במח או בלב.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

אני בן 62. אחרי אשפוז בעקבות התקף לב. עשיתי צנתור.בעקבות גילוי חסימות כלי דם ברגלים הוסיפו לי כדור בשם אוקספורין 400, 3 ליום. ללא הגבלת תקופה. הופיעו לי נימים אדומים ליד כף הרגל..על שתי הרגליים+נפיחות קלה.
האם יש לכדור הזה, השפעה כזאת?

שלום סמי,
ניתן להפסיק את הכדור מכיוון שידוע שהוא איננו עוזר.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

מה הטיפול לחסימות ברגליים

שלום משולם יעל,
הטיפול לחסימות כלי דם ברגלים מתחלק לטיפול שמרני ולטיפול חודרני.טיפול שמרני הינו טיפול בגורמי הסיכון והליכה מרובה עם כאבים לצורך יצירת מעקפיים טבעיים.טיפול חודרני מתחיל בצינטור כלי הדם של הרגלים .הצינטור יכל להיות טיפולי או אבחנתי בלבד.הבעיה יכולה להפתר זמנית כאשר הצינטור טיפולי : מבצעים אנגיופלסטיקה חוזרת עם או ללא סטנט.
אופציה אחרת היא ניתוח מעקפים לאחר הצינטור.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום רב,
אני בת 51 עם רגלים נפוחות שנים אין ספור. העמידה הממושכת גורמת לי לכאבי רגלים. עברתי בדיקת כלי דם ברגלים והרופא אמר - הכל תקין (בלי מכשיר אלא ע"ס בדיקה ידנית בכף הרגל. אני סובלת מ"שריפה" ונימולים באזור השוקיים דבר אשר גורם לי לנדודי שינה תמידיים. כל מכה קטנה שאינה מורגשת אני רואה סימנים כחולים. לאחרונה התגלה אצלי לחץ דם גבוה והתחילו לי טיפול תרופתי. האם ניתן להקל על כאביי ?? שאוכל לישון יותר מ- 3-4 שעות בלילה ??? ושהעמידה לא תכביד עלי ???
אודה לתשובתך
אורין
אגב, האם אני קובעת תור במרפאץך האם הבדיקה הראשונית תהייה אכן בדופלר ???

שלום אורין אסף,
בשאלתך את מצביעה על מספר בעיות:נימול בשינה יכל להעיד על בעיה עצבית שמקורה בגב תחתון.בצקות ברגלים מעידות על בעיה ורידית.סימנים כחולים יכולים להעיד על הפרעה בקרישת הדם. אשמח לראותך במרפאתי ולעשות סדר בתלונותיך. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום,
אני בן 49 ולאחרונה אני חש כאבים ברגל ימין בזמן הליכה לאחר מרחק קצר מאד. אני חייב לציין שאני בעל בריאות תקינה סוכר וכולסטרול נמוך, משתדל לשמור על תזונה נכונה ואורח חיים אקטיבי. לפני שנה פלוס עברתי ניתוח גיד אכילס - והייתי מושבת במשך כמה חודשים וזמן החלמה של כמעט שנה מנע ממני כל פעילות ספורטיבית, בנוסף אני יושב שעות מול המחשב עקב עבודתי... קשה לי להאמין שיש לי בעיה במערכת הדם, אבל אם כן מה הסבירות? ולאיזה רופא לפנות? האם אפשר לפתור את הבעיה בעזרת תזונה מיוחדת או פעילות ספורטיבית כגון הליכה? או חייבים לפנות לרופא במקרה כזה?
תודה
בברכה
שי

שלום שי,
עליך לעבור בדיקת עורקים במנוחה ומאמץ בכדי לשלול מחלת כלי דם ברגלים.במידה והבדיקה תקינה ממליץ בדיקת אורטופד גב.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

בעלי אמור לעבור צנתור בכלי דם ברגלים. אנו חוששים שהענין יגיע לניתוח. מה אתה ממליץ? בעלי עבר מעקפים בלב לפני 8 שנים, מעשן, לא עוסק בפעילות גופנית.

שלום,
המלצה לצינטור הינה המלצה לניתוח.במידה ואפשר להסתדר ללא ניתוח ,לא ממליצים על צינטור.להחלטתתכם!
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

לדר" קורן היקר שלום.אימי בת 70 היא עברה אירוע מוחי קל לפני כחצי שנה,היא גם סובלת מהלגוס ולגוס ,דבר שגורם לה לכאבים ברגליה,היא מתלוננת על תחושת דקירות ושריפה בכריות בקצוות אצבעות רגליה בשתי הרגליים,שאלתי האם יש קשר בין אספקת הדם לבין התחושה הזו,שכן היא מוזמנת לבדיקת דופלקס עורקי הצאוור . בהערכה

שלום שי מור,
תלונותיה של אמך אינן אופיניות למחלת כלי דם ברגלים.המלצתי לביצוע בדיקה לעורקי הרגלים באותה הזדמנות שתבצעו דופלקס לעורקי הקרוטיס.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

אני סוכרתית מטופלת באינסולין.3 אצבעותיי ברגל ימין ללא תחושה כמעט אין לי פצע או משהו שיכול להעיד על הזנחה או פציעה כלשהי ממה זה יכול לנבוע ומה הטיפול שיכול לעזור אני מקבלת לאחרונה טגרטול לכאבי הרגליים האם זה יכול להועיל או רק לשכך כאבים.תודה

שלום מימון לולה,
עליך להבדק על ידי אורטופד גב וכן כירורג כלי דם בשאלת חסימת כלי דם ברגלים. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 03-7557111, הרצליה - 09-9592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

בן 77, סובל מספר חודשים מכאבים חזקים בחלק התחתון של שתי הרגלים בעמידה ובהליכה איטית. אובחנה הצרות תעלת השדרה. האם יתכן שהבעיה קשורה לבעיות בכלי דם ובזרימת דם ברגלים?
בתודה

שלום נורדאו,
הצרות ספינלית באה לידי ביטוי בכאבי רגלים על רקע ההצרות ולא מחוסר הספקת דם.קיים לחץ על עצב שמקורו בע"ש תחתון ומסתיים באזור הרגלים.הגירוי בגב מקרין את הכאב לרגל.במצב זה יש לשלול גם חסימות כלי דם ברגלים מכיון שהאבחנה המבדלת בינהם לעיתים קשה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

בן 61.מעשן קופסה וחצי ליום מגיל 20 .יש לי לד"ם מאוזן ע"י כדורים.מלפני 6 שנים התחלתי להרגיש כאבים בשתי הרגליים מאחורה בין הקרסול לברך.שנה אחרי שנה הכאב הולך וגדל.זה דומה להתכווצות שרירים .לא יכול ללכת.קשה לי ללכת או לרקוד.טוב לי לשבת או לשכב.בטיול האחרון בחו"ל לא יכולתי להצטרף לקבוצה בשל הכאבים.ממה אני סובל.תודה לכם

שלום חזן רמזי,
עליך להבדק על ידי כירורג כלי דם ומיד להפסיק את העישון.יש לשלול חסימות כלי דם ברגלים וכנראה גם באזורים אחרים בגוף. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 03-7557111, הרצליה - 09-9592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

לד"ר ארנון קורן שלום וחג שמח
שמי שמעון אני נכה עבודה קשה . נפגעתי בהרעלת עופרת עם פגיעה רב מערכתית
סובל מלחץ דם לב עיבוי שריר לב . מחלה כלילית וטרשת עורקים .
עברתי 7 צינתורים . לפני שנה הסתבכתי בצינתור עלה לחץ דם ל300
איבדתי הכרה והונשמתי יממה .
אני סובל מהפרשת חלבו כרונית . בשנת 2004 עברתי אירוע מוחי עם חולשה בצד שמאל
יש לי בצקות ברגליים דרגה 2 .
שאלתי האם יש קשר בן מחלת לב ומחלת כלי דם לבצקות ברגליים ??
האם מחלה כלילית יכולה לגרום לבעיות ברגליים ?
האם אי ספיקת לב גם יכולה לגרום לבצקות ברגליים .
מה הטיפול שניתן לקבל במרפאת כלי דם ?
בברכה
ותודה לתשובתך מראש
חג סוכות שמח
שמעון .א

שלום שמעון .א,
מחלת לב עם אי ספיקת לב גורמת לבצקות ברגלים,מחלת לב כלילית יכולה להתלוות לחסימות כלי דם ברגלים,במרפאת כלי דם יש לשלול בעיות כלי דם עורקיות או ורידיות. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 03-7557111, הרצליה - 09-9592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg
bottom of page