קלקסאן

לפני שנה התחלתי לקחת קלקסאן 120 מ"ל. ואושפזתי עקב פקטור 8 מוגבר אם אני ללא טועה 260. אני שוקלת 87 ואני בת 20. מעשנת...
לפני כשבועיים הורידו לי את מינון הקלקסאן לזריקה אחת של שמונים, במקום 2 זריקות של 60. (כמובן בהדרגה).
אך אני מרגישה כאבים בראש, מוזרים. מרגישה הלמות. זה "כאב" של מספר רגעים. ובימים האחרונים אני מרגישה נמלול, או הרדמות של רגל או יד. זה מוזר אבל זה כל פעם בגפה אחרת. כשזה קרה לפני שנה האצבע פשוט הכחילה. עכשיו אין שינויי צבע, מלבד שמידי פעם מתחת לעיניים יש לי צבע ירוק כחול. בבדיקה שנעשתה לי במיון לפני מספר חודשים גילו שיש לי פחמן דו חמצני גבוה (בבדיקת דם של גזים) 58 וחמצן נמוך.
בכל מקרה, אני לא יכולה לדעת אם מה שאני מרגישה נובע מהחרדות שלי, אבל זה עדיין מדאיג כי למשל היום כואבת לי יד שמאל וקצת הרדמות של הרגל.
יש לי שתי שאלות- הראשונה, היא שאם היו שואלים אותי, הייתי עונה שמינון 80 לא מספיק, אבל אני מבינה שחייבים להפסיק עם הקלקסאן בגלל ירידה בסידן שכבר יש לי וסיכונים נוספים שעלולים להתרחש. קומדין אני לא אקח כי משפחתי מתנגדת. אבל אני מודאגת ואינני יודעת אם יש טעם לבקש העלאה במינון.
שאלה שניה, אני עד היום לא מבינה מה יכול לגרום לפקטור 8 לעלות. האם לחץ נפשי? האם גנטיקה? האם תזונה?
תודה רבה רבה מראש.

שלום קרן,
אנא הפני שאלתך להמטולוג -מומחה בעיות קרישה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg