top of page

הצרות עורק

כאבים ברגל ימין מהברך למטה עפ הרדמות כף הרגל הכל רק בשעת הליכה.
עשיתי דופלר עורק ויש הצרויות,
ההמלצה של הרופא זו הליכה רבה ,
האם יש משהוא נוסף ??
בתודה רותי

שלום רותי כהן,
ניתן לשקול אנגיוגרפיה ופתיחה של ההצרות ללא ניתוח. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 03-7557111, הרצליה - 09-9592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

6 שאלות גולשים בנושא: הצרות עורק

חפש בשאלות

ד"ר קורן שלום רב.
אבי בן 66, חולה קרדיאלי קשה עם אי ספיקת לב ef 25-30%, סובל מסכרת ,לחץ דם,ועבר ניתוח מעקפים לפני 5.5 שנים
,והיתה סתימה בקרוטיס 80-90,מזה 6 שנים,עם קוצב דפיברילטור.כעת יש לו הצרות עורק הקרוטיס%90-99%,צד שמאל, בעבר לפני 20 שנה עבר CVA בפלג גוף שמאל.השאלה האם כדאי לו לעבור ניתוח או צינטור,או לא לעשות דבר.בגלל הסיכונים.ולאיזה רופא אתה ממליץ להגיע לייעוץ?תודה.

שלום סגלית לוי,
את מתארת מצב קשה ביותר .ניתוח הקרוטיס עצמו איננו מהווה בעיה קשה לאביך .השילוב בין ניתוח למחלת לב הוא הבעיה.מומלץ לקבל מהקרדיולוג המטפל את רמת הסיכון הקרדיאלי. אשמח לראותכם במרפאתי עם האישורים מהקרדיולוג. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

איני יכול להמשיך ללכת לפעמים אחרי הליכה של 10 מטר. בעליה או בעליה במדרגות המצב חמור יותר. אני נאלץ לשבת דקה-שתיים ואז יכול להמשיך, שוב למרחק כזה.
זה לא לא בעית עמוד שדרה. שלוש שנים אני מסתובב סביב עניין עמוד שדרה, כולל ניתח קל והתברר סופית שלא זו הבעיה. כל הסימפטומים ודעות חלק מן הרופאים מצביעות על הצרות עורקי הרגליים. אני רוצה שמומחה כלי דם יאשר או ישלול הנחה זו.

שלום,
אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

אני בן 53 עם לחץ דם מאוזן ע"י כדור עם כולסטרול ומאוזן ע"י כדור לא שמן לפני שלוש שנים הפחתתי את משקלי בעשרים קילו ואנני מעשן ואף פעם לא עישנתי.
בצעתי היום בדיקת דופלר ואלו התוצאות.
cca-prox ימין 94 שמאל 90
cca-dist ימין 78 שמאל 93
eca ימין 68 שמאל 70
ica-prox ימין 58 שמאל 65
ica ימין 51 שמאל 54
קרוטיס ימין אין הפרעה המודינמית
אי סדירות דפנות הביפוקציה
קרוטיס שמאל אין הפרעה המודינמית
אי סדירות דפנות הביפוקציה
העורק הפנימי הדיסטלי מפוטל
חוליות בשני הצדדים - זרימה תקינה
שאלתי היא האם הבדיקה תקינה ואם לא מה לעשות.
האם יש קשר לרקע משפחתי ,אבי סבל מהצרות עורקים וף עבר ניתוח .
תודה מראש.

שלום,
בדיקה תקינה.מעקב בלבד פעם בשנה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

שלום
בבדיקת דופלקס שנערכה לאימי נמצאו היצרויות של עורקי הצוואר -60%-70% בצד ימין ובצד שמאל היצרויות של עד 50%.
האם יש צורך בניתוח למניעת אירוע מוחי?
או שהטיפול באספירין(100 מ"ג)יעיל מספיק?
תודה רבה

שלום חן בוזגלו,
לא מומלץ לנתח הצרויות כאלה.יש לחזור על דופלקס קרוטיס מידי 6 חודשים וליטול אספירין מידי יום.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

אני בת 55 עם סכרת
הלכתי לבצע דופלר בעורקי צואר והתברר לי כי יש לי סתיה
האם יש טיפול לזה<
אני הבנתי שאם יש הצרות עורקים אז ניתן לעשות צינטור, אבל אם יש סתימה מה עושים?
אשמח לקבל תשובה כללי, כי יש לי תור לרופא כלי דם רק בעוד 10 ימים
תודה

שלום,
בחסימה מלאה של עורקי הצואר לא ניתן לנתח מכיוון שחסימה כזו ממשיכה לתוך המח.ממליץ לחזור על דופלקס קרוטיס במכון אחר או לבצע אנגיוגרפיה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

כאבים ברגל ימין מהברך למטה עפ הרדמות כף הרגל הכל רק בשעת הליכה.
עשיתי דופלר עורק ויש הצרויות,
ההמלצה של הרופא זו הליכה רבה ,
האם יש משהוא נוסף ??
בתודה רותי

שלום רותי כהן,
ניתן לשקול אנגיוגרפיה ופתיחה של ההצרות ללא ניתוח. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 03-7557111, הרצליה - 09-9592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

dr_koren.jpg

לזימון תור ניתן ליצור קשר עם מירית מנהלת מרפאות מדיקורן בטלפון 054-9430008

medica מרכזים רפואיים - רמת החייל

רח' הברזל 28, רמת החייל, ת"א.

טלפון לזימון תורים - 2147*

מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר
רחוב החושלים 8 הרצליה פיתוח. קומה 2

09-9592520 / 09-9592555

האתר אינו מהווה תחליף להתייעצות ישירה עם מומחה כלי דם / ורידים ואינו מהווה טיפול מכל סוג שהוא

bottom of page