שטף דם תת עורי

שלום.
היום שמתי לב שהופיע לי שטף דם תת-עורי טיפה מתחת לברך וקצת ימינה, לכיוון איפה שהרגל מתקפלת...
לא זכור לי שקיבלתי שם מכה וזה גם לא כל כך כואב שאני נוגעת בזה.
בשבועיים האחרונים שמתי לב שפעם ביום (כמעט) שאני מקנחת את האף יוצא לי קצת דם.
האם זה קשור? ממה נובע הדימום באף? וממה נובע השטף דם?
אני חיילת בת 19...
אשמח לתשובה בהקדם.

האתר אינו מהווה תחליף להתייעצות ישירה עם מומחה כלי דם / ורידים ואינו מהווה טיפול מכל סוג שהוא

לזימון תור ניתן ליצור קשר עם מירית מנהלת מרפאות מדיקורן בטלפון 054-9430008

לקביעת תור 24/7 ניתן להתקשר 053-9956682

medica מרכזים רפואיים - רמת החייל

רח' הברזל 28, רמת החייל, ת"א.

טלפון לזימון תורים - 2147*

מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר
רחוב החושלים 8 הרצליה פיתוח. קומה 2

09-9592520 / 09-9592555

שלום,
אתמול גיליתי פתאום 2 שטפי דם תת עורי בעור הפנים שנוצרו כנראה עקב עקיצת חרק (עכביש?). האם יש טיפול כלשהו שניתן לעשות כדי להעלים אותם?
אודה על עזרתך.

שלום,
טיפול אנטיביוטי מקומי,טיפול סיסטמי נגד אלרגיה.ממליץ להתיעץ עם רופא עור.
בברכה,
דר' ארנון קורן

ד"ר ארנון קורן הנכבד,
עברתי אוטם לב נרחב לפני שנתיים ומאז מטופל מדי יום ,בין היתר, גם באספרין 100mg.
לאחרונה הבחנתי בהופעת שטף דם תת עורי בידים.
באשפוזי האחרון,עקב אי ספיקה,ראיתי חולים רבים במחלקת הלב עם שטפי דם נרחבים וגדולים מאד על הידיים (כאלו שנוטלים אספרין שנים רבות ממני).
השאלות:
1. האם ישנו קשר מוחלט וישיר בין נטילת אספרין ,באופן קבוע ולמשך שנים במינון גבוה, לבין תופעת הלואי הזאת של הופעת שטפי הדם האלו.
2.האם קיימת תרופה אחרת חליפית, למניעת קרישת דם, שתופעות הלואי האלו מופחתות במידה משמעותית אך עדין יעילה כמו אספרין להבטחת אי קרישה.
3. האם ישנה ודאות מוחלטת שאצל כל חולה לב המטופל באספרין תופיעה התופעה המורחבת של שטפי דם תת עוריים על הידיים - או שהמקרים החמורים נובעים מסיבה פיסיולית או מחלתית אחרת.
4.האם ניתן להפחית משמעותית ו/או למנוע לחלוטין את ההופעה של שטפי הדם הנוראים האלו- באמצעות טיפול תרופתי מתאים או כל פעולה אחרת.(כמו ניתוח פלסטי).
אודה לתשובתיך המפורטות לשאלות אלו.
אודה אם תוכל לשלוח גם קישורים למאמרים מקצועיים (עברית או אנגלית) ומחקרים שנעשו בתופעת לואי זאת, כי כפי שאתה קורא הנושא מאד מדאיג אותי ואני תמיד מעמיק וחוקר ביסודיות.
בברכת יום עצמאות שמח
עמי

שלום עמי,
אינני חושב שיש מישהו מלבדך אשר כל כך מותרד מבעית הדימומיים התת עוריים לאחר טיפול באספירין.חשיבות נטילת התרופה עולה בהרבה על ההפרעה האסטתית.חשוב לציין שבגיל מסויים קימת חולשה בדופן כלי הדם העוריים והם הופכים לשבירים.מסיבה זו קימים אנשים עם אותם שטפי דם וללא אספירין.
בברכה,
דר' ארנון קורן

2 שאלות גולשים בנושא: שטף דם תת עורי

Screen Shot 2018-10-16 at 1.00.01 AM.png