שטפי דם תת עוריים

מזה כשבועיים, מסיבות כל שהם אשתי מטופלת עם "ציפרלקס" כמו כן היא מקבלת אספירין באופן קבוע בשבוע האחרון נתגלו לה מס' כתמים בשוק הרגל וכן בידיים
א - מה הסיבה
ב - האם התרופות מתנגשות והאם להפסיק את האספירין
ג - מה עושים?
דחוף תודה

שלום,
אספירין בהחלט יכל לגרום לשטפי דם תת עוריים
בברכה,
דר' ארנון קורן

האתר אינו מהווה תחליף להתייעצות ישירה עם מומחה כלי דם / ורידים ואינו מהווה טיפול מכל סוג שהוא

לזימון תור ניתן ליצור קשר עם מירית מנהלת מרפאות מדיקורן בטלפון 054-9430008

לקביעת תור 24/7 ניתן להתקשר 053-9956682

medica מרכזים רפואיים - רמת החייל

רח' הברזל 28, רמת החייל, ת"א.

טלפון לזימון תורים - 2147*

מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר
רחוב החושלים 8 הרצליה פיתוח. קומה 2

09-9592520 / 09-9592555

יש לי אזורים נרחבים של ורידים נימיים ומספר בליטות ואיזורים שנראים כמו שטפי דם תת עוריים

שלום אורי,
הטיפול המומלץ לממצא ממנו אתה סובל הינו הזרקת חומרים מטרשים ולא טיפול בלייזר. אשמח לראותך במרפאתי. ניתן לצור קשר בטלפונים: רמת-גן - 037557111, הרצליה - 099592555.
בברכה,
דר' ארנון קורן

סבי בן 76 בעבר קיבל כדור קומדין שהוחלף לפרודקסה 150מ"ג זאת בעקבות שטפי דם תת עוריים שמופיעים באיזור האמה. למרות התקווה שיעלמו גם בזמן נטילת הפרודקסה מופיעים כתמים תתעוריים אדומים על האמה.רציתי לדעת האם הכתמים הם חלק תופעות הלוואי של מדללי דם או האם יש כדור אחר שמונע את התופעה הנ"ל.
בברכה,ורד.

שלום,
זוהי תופעת לואי ידועה ואין סיבה להתרגש ממנה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

שלום,
אני 5 שבועות אחרי ניתוח החלפת מיפרק ירך ומתקדם במהירות ויפה. היום סיימתי הזרקת קלקסן. אני מבחין באיזורי ההזרקה גושים קטנים, האם זה יכול להיות כתוצאה מהזריקות???

שלום,
מדובר בשטפי דם תת עוריים.עם הפסקת הטיפול הם יעלמו ספונטנית. אין מקום לדאגה!
בברכה,
דר' ארנון קורן

שלום רב,
לאימי התגלו כתמים אדומים בגוף.
אודה לך אם תוכל להעביר לי במייל ממה זה נגרם ומה זה יכול להיות.
אודה על תשובתך דחוף ביותר
בברכת חג שמח

שלום ,
כתמים אדומים בגוף יכולים להיות שטפי דם תת עוריים ובמצב זה יש לפנות להמטולוג או כתמים כמחלת עור וכמובן במצב כזה יש לפנות לרופא עור.המלצתי להתחיל את הבירור עם המטולוג.
בברכה,
דר' ארנון קורן

ד"ר ארנון קורן הנכבד,
עברתי אוטם לב נרחב לפני שנתיים ומאז מטופל מדי יום ,בין היתר, גם באספרין 100mg.
לאחרונה הבחנתי בהופעת שטף דם תת עורי בידים.
באשפוזי האחרון,עקב אי ספיקה,ראיתי חולים רבים במחלקת הלב עם שטפי דם נרחבים וגדולים מאד על הידיים (כאלו שנוטלים אספרין שנים רבות ממני).
השאלות:
1. האם ישנו קשר מוחלט וישיר בין נטילת אספרין ,באופן קבוע ולמשך שנים במינון גבוה, לבין תופעת הלואי הזאת של הופעת שטפי הדם האלו.
2.האם קיימת תרופה אחרת חליפית, למניעת קרישת דם, שתופעות הלואי האלו מופחתות במידה משמעותית אך עדין יעילה כמו אספרין להבטחת אי קרישה.
3. האם ישנה ודאות מוחלטת שאצל כל חולה לב המטופל באספרין תופיעה התופעה המורחבת של שטפי דם תת עוריים על הידיים - או שהמקרים החמורים נובעים מסיבה פיסיולית או מחלתית אחרת.
4.האם ניתן להפחית משמעותית ו/או למנוע לחלוטין את ההופעה של שטפי הדם הנוראים האלו- באמצעות טיפול תרופתי מתאים או כל פעולה אחרת.(כמו ניתוח פלסטי).
אודה לתשובתיך המפורטות לשאלות אלו.
אודה אם תוכל לשלוח גם קישורים למאמרים מקצועיים (עברית או אנגלית) ומחקרים שנעשו בתופעת לואי זאת, כי כפי שאתה קורא הנושא מאד מדאיג אותי ואני תמיד מעמיק וחוקר ביסודיות.
בברכת יום עצמאות שמח
עמי

שלום עמי,
אינני חושב שיש מישהו מלבדך אשר כל כך מותרד מבעית הדימומיים התת עוריים לאחר טיפול באספירין.חשיבות נטילת התרופה עולה בהרבה על ההפרעה האסטתית.חשוב לציין שבגיל מסויים קימת חולשה בדופן כלי הדם העוריים והם הופכים לשבירים.מסיבה זו קימים אנשים עם אותם שטפי דם וללא אספירין.
בברכה,
דר' ארנון קורן

מזה כשבועיים, מסיבות כל שהם אשתי מטופלת עם "ציפרלקס" כמו כן היא מקבלת אספירין באופן קבוע בשבוע האחרון נתגלו לה מס' כתמים בשוק הרגל וכן בידיים
א - מה הסיבה
ב - האם התרופות מתנגשות והאם להפסיק את האספירין
ג - מה עושים?
דחוף תודה

שלום,
אספירין בהחלט יכל לגרום לשטפי דם תת עוריים
בברכה,
דר' ארנון קורן

ד"ר שלום,שמי שמעון רגב ואני בן 62.5.לפני כ-10 שנים עברתי צינתור
ומאז שאני נוטל מידי יום כדור אספרין וכדור נוסף להורדת רמת הכולסטרול.
לאור העובדה שאני סובל גם מאטופיק דרמטיס,אני נאלץ להמרח במשחות סטרואדליות מידי פעם.
העור הפך דק מאוד.
הבעיות: גלי חום בפנים מידי פעם,שטפי דם תת עוריים בעיקר בידיים,יש וכתוצאה משפשוף/מכה ויש
שאני מתעורר עם שטפי דם,דבר המאלץ אותי ללבוש חולצה עם שרוולים ארוכים גם בקייץ.
שאלתי,האם אתה מכיר רופא מומחה לנושא שיוכל לטפל ולמצוא מזור.
אודה מראש.
שמעון רגב

שלום,
אינני חושב שיש פתרון לבעיה מכיוון שאתה חייב את הטיפול ואלו הם תופעות הלואי.
בברכה,
דר' ארנון קורן

הכתמים מופיעים בידיים מידי פעם במשך השנה ,אשמח לקבל הסבר וחוות דעתבם
המקצועית, אני מאד מוטרדת מהתופעה,בתודה .

שלום מלכה,
שטפי דם תת עוריים מופיעים באנשים מתבגרים ובמיוחד באלו הנוטלים אספירין.אין הכתמים מהווים סימן לדאגה.
בברכה,
דר' ארנון קורן

שלום ארנון. אמא שלי כבת שישים עברה ניתוח מעקפים לפני כ8 שנים אך לאחר כשנתיים בערך נודע לה שהיא צריכה גם להחליף מסתם הניתוח בוצע בהצלחה בבית חולים שערי צדק בירושליים.
אימי מטופלת בתרופת הקומדין והיא חולת סכרת בשנה האחרונה צבע העור ברגליים שלה השחים ומתחיל ממש להשחיר לאחר בירור עם רופא הוא אמר שזה התוצאות של תרופת הקומדין רציתי לדעת אם יש עוד פיתרון לבעייה הזו או שאפשר לקבוע איתך פגישה זה ממש דחוף תודה.

שלום יוסי,
קומדין זו תרופת הבחירה לאחר החלפת מסתם מלאכותי בלב.לעיתים קימים שטפי דם תת עוריים.יתכנו גם סיבות אחרות.בכל מקרה לא ניתן להפסיק את הטיפול בקומדין.
בברכה,
דר' ארנון קורן

9 שאלות גולשים בנושא: שטפי דם תת עוריים

Screen Shot 2018-10-16 at 1.00.01 AM.png